infostander
november 6, 2020

Gør det nemt for dine kunder – og din virksomhed

By Leslie Beck

For de fleste kan det være svært og forvirrende at danne sig overblik, når man ankommer til et nyt sted. Hvor skal man gå hen, og hvordan undgår man at gå forkert. Her er det som kunde rart at møde informationen som noget af det første, når man ankommer. Så undgår man forvirring og unødigt ubehag. Her er en infostander svaret. 

Infostandere giver overblik 

Hvad end det er en restaurant, et messecenter, et hotel eller en uddannelsesinstitution, så er infostanderen en relevant investering. Gæster, der overvejer et potentielt spisested, vil gerne mødes af informationer om, hvad menuen består af, før de har sat sig. Således kan en infostander placeres lige uden for indgangen, så kundernes ønske hurtigt imødekommes.  

Ligeledes kan det være en udfordring at skulle finde vej et nyt og stort sted, for eksempel på et hotel eller en uddannelsesinstitution, hvor en infostander anbragt lige på den anden side af indgangen kan yde stor assistance til den pågældende gæst. Her kan man passende placere et kort over bygningen og således fremhæve de relevante rum. I tilfælde af afholdelse af handelsmesse vil det være fordelagtigt, at have en kort udgave af dagens program, så deltagere nemt og hurtigt kan danne sig overblik. 

Information I mange formater 

Når først man har besluttet sig for at gå med en infostander, skal man tage stilling til, hvordan den skal se ud. Her kan man sørge for at lave en oversigt over, hvilke funktioner den skal kunne opfylde. Er det nok, at standeren kan holde og vise én side, eller er der behov for, at kunder og gæster skal kunne bladre gennem flere sider? Er det relevant, hvor høj den er, eller skal den kunne justeres? Spørgsmålet om design er naturligvis også et valg, du skal tage, så du sikrer dig, at infostanderen passer bedst muligt ind i din virksomhed.  

Ofte er der travlt i en virksomhed, og der er ikke nødvendigvis mandskab eller tid til at møde kunden ved døren, hvor meget man end vil det. Fordelen ved infostandere er da, at kunden mødes af de informationer, de skal bruge for at komme videre med sit ærinde, uden at det skal koste virksomheden ressourcer eller personale. For nogle arbejdspladser, såsom restauranter eller andre virksomheder med kundekontakt, kan infostanderen fungere som blikfang. Man kan altså ved hjælp af en velplaceret stander gøre kunder opmærksomme på den service, virksomheden yder samt lokationen for samme. 

De fås også til brochurer 

Hvis man er interesseret i infostandere, er det sandsynlig, at man også kunne have brug for brochureholdere. Disse fås ligeledes i mange formater, om man er på farten og har brug for en udgave, der er mere mobil, eller om det skal være en stationær version. På hjemmesiden kan man finde foldbare modeller, som nemt kan pakkes sammen og passe i en mindre taske. Opbevaring af disse er selvsagt utrolig nem.  

Derudover kan man også finde modeller, der kan rotere, så det er muligt at fremvise mange brochurer på én gang, og andre modeller, der kører på hjul, så de nemt kan flyttes på.